Case Study

Tulip Tours Holland

Boekingsplatform

Tulip Tours Holland

Tulip Tours Holland

Tulip Tours Holland biedt unieke en onvergetelijke tours aan in Nederland, waarbij klanten kunnen genieten van de prachtige tulpenvelden en andere iconische bezienswaardigheden. Het doel van Tulip Tours Holland is om een naadloze en aangename boekingservaring te bieden, zodat klanten moeiteloos hun tours kunnen plannen en boeken.

Bekijk Tulip Tours Holland

De Opdracht

Tulip Tours Holland benaderde ons met de vraag om hun verouderde website te analyseren en te verbeteren waar nodig is. De oude website had verschillende problemen en fouten, wat de vindbaarheid en gebruiksvriendelijkheid negatief beïnvloedde. Daarnaast wilde Tulip Tours Holland hun bestel- en support processen automatiseren om de werkdruk tijdens het hoogseizoen te verlagen. De nieuwe website moet goed functioneren en gebruiksvriendelijk en toekomstbestendig zijn zodat Tulip Tours ongehinderd door kan groeien.

De Oplossing

Na een analyse en een SEO onderzoek, stelden we een plan op om de online zichtbaarheid van Tulip Tours Holland te verbeteren. Een compleet nieuwe website, inclusief nieuwe huisstijl en logo als resultaat. De nieuwe website focust volledig op de doelgroep van Tulip Tours Holland: internationale toeristen. Een van de belangrijkste onderdelen van de nieuwe website is een op maat gemaakt boekingsplatform. Klanten kunnen nu eenvoudig tours boeken. Daarnaast is de website uitgebreid met meerdere customer support routes, zoals een chatbot en FAQ secties, om iedereen eenvoudig en snel te helpen.

Bekijk De Oplossing

Bestelproces automatiseren

De bestellingen van de webshop en externe boekingsplatforms zoals TripAdvisor zijn geïntegreerd in een geautomatiseerd systeem. Dit systeem verwerkt alle bestellingen van de verschillende platforms, zo kan dezelfde tours op verschillende platforms worden aangeboden zonder dat het problemen veroorzaakt met reserveringen en aantal beschikbare plekken. Vanuit het Content Management Systeem (CMS) kunnen alle tours, klanten en bestellingen beheert worden. Alles op 1 plek beheren maakt het overzichtelijk en makkelijk om te managen.

User Interface Design (UI) & User Experience Design (UX)

Het design van de nieuwe website is modern, intuïtief en volledig afgestemd op de doelgroep van Tulip Tours Holland: internationale toeristen. Ontworpen om snel tours te kunnen boeken en relevante informatie te kunnen vinden. Omdat de website veel bezocht wordt op kleine apparaten zoals telefoons en tablet is er extra rekening gehouden met de responsiviteit van de website.

Tech Stack

Het boekingsplatform en CMS zijn ontwikkeld in Next.js, daarnaast is er gebruikgemaakt van Stripe voor de betalingen en Landbot voor de chatbot. Het boekingsplatform is gekoppeld aan het centraal voorraadsysteem van Palisis, zodat alle boekingen automatisch verwerkt worden.

Next.js
Next.js
Stripe
Stripe
Landbot
Landbot
Palisis
Palisis
Digital KISSES

Wil je een
Mobiele App
laten ontwikkelen? Plan een informeel gesprek in met ons!